Manapság egyre többen töltenek időt okostelefonjukon elérhető mobilalkalmazásokkal. Az a felismerés, hogy a vásárlók 85%-a előnyben részesíti az alkalmazásokat a webhelyek helyett az online vásárláshoz, arra ösztönözheti a vállalatokat, hogy olyan alkalmazásokat fejlesszenek, amelyek javítják az üzleti működést.
Az ügyfelek elkötelezettségének növelése mellett az üzleti alkalmazások a munkafolyamatok egyszerűsítésében, a hatékonyság növelésében és a munkahelyi termelékenység növelésében is segíthetnek. Az alábbiakban bemutatjuk az üzleti alkalmazások fejlesztését, annak végrehajtási módját és azt, hogy milyen előnyökkel járhat egy szervezet számára.
Szóval, mi az az üzleti alkalmazásfejlesztés?
Az üzleti alkalmazások fejlesztése szoftverprogramok létrehozása vagy fejlesztése. A szoftverprogramok különféle üzleti funkciókat látnak el, beleértve a vállalat termelékenységének javítását és nyomon követését, valamint a nagyvállalati adatok feldolgozását. Mint minden más szoftverfejlesztési folyamat, a vállalati alkalmazások fejlesztése is több szakaszból álló életcikluson megy keresztül:
- Elemzés
- Tervezés
- Fejlesztés és kódolás
- Szoftvertesztelés
- Telepítés
- Karbantartás és alkalmazástámogatás


Elemzés
Mindent összevetve a tervezés és elemzés minden üzleti alkalmazás fejlesztési projekt legalapvetőbb szakasza.
Ebben a fázisban szakértők, például üzleti elemzők, projektmenedzserek és tartalommenedzserek kutatják és elemzik az alkalmazásban szereplő üzleti követelményeket. Vagyis az üzleti elemzők üzleti követelmények dokumentumait dolgozzák ki, hogy útmutatást nyújtsanak a fejlesztőknek.
Használati eseteket állítanak össze, és megosztják a kulcsfontosságú ügyfélinformációkat a projektcsapattal. Az elemzés célja a műszaki megvalósíthatóság és a minőségbiztosítás biztosítása. Ezenkívül segít előre azonosítani azokat a potenciális kockázatokat, amelyek megakadályozhatják az alkalmazás sikerét.
Tervezés
A következő lépés a termék architektúrájának tervezése. Ebben a szakaszban a vezető fejlesztők magas szintű tervet készítenek az alkalmazáshoz és a rendszerhez. Ez magában foglalja a tervdokumentum, specifikáció (DDS) létrehozásához használt követelmények teljesítését. A dokumentum részletes listát tartalmaz a biztonsági folyamatokról, a hozzáadandó adatbázistáblákról, a hardver- és rendszerkövetelményekről, valamint a meghatározandó tranzakciókról.


Fejlesztés és kódolás
Ez a fázis magában foglalja a kulcsfontosságú adatok létrehozását és integrálását az adatbázisba. A programozó határozza meg a programozási nyelv követelményeit, míg az alkalmazásfejlesztő a meghatározott kódolási irányelvek szerint hozza létre az interfészt. Ez egy kulcsfontosságú szakasz, amelyben az üzleti elemzők meglátásait is figyelembe kell venni.
Szoftvertesztelés
A szakértő tesztelők tesztelik az alkalmazást az előre meghatározott követelmények szerint, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az alkalmazás megfelel a felhasználók igényeinek. Általában minden teszt funkcionális tesztelési szolgáltatásként történik, és magában foglalja a nem funkcionális tesztelést, az átvételi tesztelést, az egységtesztet, az integrációs tesztelést és a rendszertesztet.


Karbantartás és alkalmazástámogatás
A sikeres tesztelés után a rendszer karbantartási módban van, egy élő üzleti szoftverkörnyezetben. Általában minden alkalmazás ki van téve a problémáknak, függetlenül a kifinomultságtól, a felhasználók számától és a minőségbiztosítási tesztelés robusztusságától. A szakértői rutin karbantartás alapvető fontosságú a problémák megoldásához és annak biztosításához, hogy az alkalmazás naprakész legyen a vonatkozó frissítésekkel kapcsolatban.
Amint azt korábban említettük, az üzleti alkalmazás olyan szoftvermegoldás, amely meghatározott üzleti funkciókat biztosít. Az üzleti alkalmazások belsőleg, külsőleg és más üzleti alkalmazásokkal kombinálva is használhatók. Általában háromféle üzleti alkalmazás közül választhat az Ön igényeitől és pénztárcájától függően.
B2B alkalmazások
A vállalkozások közötti alkalmazásokat üzleti partnerek használják. Például gyártók és kiskereskedők vagy viszonteladók és beszállítók.
Lényeges, hogy a B2B alkalmazások leegyszerűsítik az összetett üzleti folyamatokat és ésszerűsítik az üzleti műveleteket. A vállalkozások arra használják őket, hogy kapcsolatba lépjenek más vállalkozásokkal, ügyfelekkel, alkalmazottakkal és érdekelt felekkel.
A leggyakoribb B2B alkalmazások közé tartozik:
Vásárló oldali alkalmazás: A vásárló oldali B2B alkalmazások automatizálják és megkönnyítik az üzleti beszerzési és beszerzési folyamatokat. Egyes B2B alkalmazások előre kialkudott árakat tartalmaznak, hogy elkerüljék az időigényes áralkuzást. Mások automatizált beszerzés-jóváhagyási folyamatot tartalmaznak, amely teljes ellenőrzést biztosít az összes üzleti beszerzése felett.
Értékesítés oldali alkalmazás: Ezeket az alkalmazásokat a vállalatok arra használják, hogy áruikat és szolgáltatásaikat más cégeknek adják el vagy értékesítsék, nem pedig közvetlenül a fogyasztóknak. Az alkalmazások személyes B2B oldalakba integrálhatók.
E-piactér: Ahogy a neve is sugallja, ezek B2B alkalmazások e-piacterekhez. Összekötik a szolgáltatókat és a vásárlókat, hogy üzleti tranzakcióikat egy közvetítő online piactéren bonyolítsák le.
B2C alkalmazások
Az üzleti ügyfelek alkalmazásai kifejezetten az ügyfelek számára készültek. Kétségtelenül ezek a legismertebb alkalmazástípusok, amelyek általában megtalálhatók olyan helyeken, mint például az Appstore. A B2C alkalmazások fő célja, hogy megkönnyítsék az ügyfelek életét azáltal, hogy segítik őket bizonyos feladatok gyors elvégzésében. A B2C alkalmazásoknak különféle formái vannak:
E-kereskedelmi alkalmazások: Az e-kereskedelmi alkalmazások egy olyan alkalmazás, amely virtuális boltként szolgál a kiskereskedők számára. A népszerű e-kereskedelmi alkalmazások közé tartozik a Shopify, a Zyro, a Wix és a BigCommerce.
Loyalty alkalmazások: A loyalty alkalmazások lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy hűségpontokat szerezzenek és nyomon kövessenek mobileszközön keresztül. A pontok különféle módon beváltható jutalmakat jelentenek. Az ügyfelek pontokat szereznek vásárlással, ismerősök meghívásával vagy tapasztalataik megosztásával.
Önálló alkalmazások: Egyes önálló alkalmazások a B2C alkalmazások alá is tartoznak. Ezek az alkalmazások helyileg futnak az eszközön, és nem igényelnek mást a működésükhöz. Néhány példa az önálló alkalmazásokra: üzleti számológép, játék, segédprogram vagy közösségi média platform.
Általában a B2C alkalmazások munkaigényesebbek és költségesebbek a megvalósításuk. Ennek az az oka, hogy gyakori frissítéseket igényelnek a felhasználói visszajelzések és az ügyfelek változó igényei alapján.
Mivel sikerük meghatározásához rendszeres felhasználókra és letöltésekre támaszkodnak, ezeket folyamatosan karban kell tartani és frissíteni kell. Általánosságban elmondható, hogy a B2C alkalmazásoknak versenyképesebbnek kell lenniük, mivel Ön az alkalmazásokra támaszkodik az értékesítés során.
Belső alkalmazások
A belső alkalmazások ahogy a megnevezése is utal rá, belső használatra készülnek. Ezek alapvető vállalati alkalmazások a kulcsfontosságú üzleti funkciókhoz, például a HR-hez és a belső ERP-rendszerekhez. A vállalkozások többféle belső alkalmazást használnak.
Az üzleti alkalmazások példái közé tartozik:
- Humán Erőforrás Információs Rendszerek (HRIS)
- Készlet-ellenőrző rendszerek
- Belső kommunikációs szoftver
- Könyvelőprogram
- Szolgáltatásmenedzsment megoldások
- Foglalási szoftver
- Ütemezéskezelő rendszerek
- Kereslet-előrejelző szoftver
Hogyan hoznak hasznot az üzleti alkalmazások egy szervezet számára?
Növeli a hatékonyságot és növeli a termelékenységet
A belső alkalmazások nagymértékben növelhetik az alkalmazottak hatékonyságát a munkafolyamatok egyszerűsítésével. Az üzleti alkalmazások növelik a vállalat termelékenységét és teljesítményét. Az alkalmazások megkönnyítik a dolgozók életét a rutinszerű, ismétlődő feladatok kezelésével, így az alkalmazottak az értékesebb feladatokra koncentrálhatnak. Ezenkívül javíthatják a csapat együttműködését, megkönnyíthetik a távolabbi munkát, és értékes időt és pénzt takaríthatnak meg.


A munkahelyi kommunikáció javítása
Alkalmazottainak éjjel-nappal hozzáféréssel kell rendelkezniük a legfontosabb üzleti információkhoz. Alapvető fontosságú, hogy jól tájékozódjanak, és jó kapcsolatban legyenek egymással. Az üzleti alkalmazások leegyszerűsíthetik a munkahelyi kommunikációt azáltal, hogy alapvető információkat szolgáltatnak a munkaerőnek, például értékesítési eszközöket, üzleti híreket, vállalati címtárakat, adatbiztonságot, stb.
Erősíti az ügyfélkapcsolatokat
Tanulmányok szerint a fogyasztók 76%-a inkább a telefonján vásárol, hogy időt takarítson meg. Emellett a mobilalkalmazáson keresztül történő fizetések aránya 2023-ra várhatóan 52,2% -ra emelkedik a jelenlegi 41,8%-ról.
Ez csak néhány ok, amiért érdemes egyéni alkalmazásba fektetni az ügyfélkapcsolatok erősítése érdekében. Az ügyfelek többé nem akarnak várni a webhelyek betöltésére. Élvezik azt az élményt, amelyet egy gyors és könnyen elérhető alkalmazás kínál. Az alkalmazásokat elköteleződési eszközként használják a kampányok és az ajánlatok optimalizálására.


Ügyfélismeret növelése
Egy üzleti alkalmazás személyre szabható, hogy megfeleljen az ügyfelek igényeinek és preferenciáinak. Ezek a beállítások jelentős betekintést nyújtanak a stratégiai tervezéshez. Mobilalkalmazással is gyűjthet javaslatokat és visszajelzéseket az ügyfelektől.
Az alkalmazásokból gyűjtött adatok és visszajelzések megalapozhatják marketingkampányait. Az üzleti tevékenységekről való valós idejű információk megszerzése elősegítheti az üzleti műveletek javítását és az ügyfelek élményének javítását.
Optimalizálja a marketingstratégiákat
Egy mobilalkalmazás optimalizálhatja marketingstratégiáját, hogy kiegészítse a márka offline élményét, és lehetővé tegye vállalkozása számára, hogy kapcsolatba lépjen az ügyfelekkel, és növelje az eladásokat.
A tanulmányok azt mutatják, hogy a potenciális ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolnak, miután egy alkalmazáson keresztül kapcsolatba léptek egy márkával. A mobil üzleti alkalmazások napjainkban mind a marketingesek, mind a fogyasztók szerves eszközei.
Alkalmazását optimalizálhatja úgy, hogy olyan direkt marketing csatornát hozzon létre, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlói élmény minden szakaszában valós időben továbbítsa a célzott információkat.


Csökkentse a költséges hibákat
Bármilyen üzleti tevékenység során előfordulhatnak hibák. A hibák bevételkieséshez, súlyos bírságokhoz és a jó hírnév károsodásához vezethetnek. Az üzleti alkalmazások nagyszerű eszközök, amelyek segítenek csökkenteni a hibák előfordulását. Egy egyedi üzleti alkalmazás segítségével az alkalmazottak egy pillanat alatt ellenőrizhetik a lényeges ügyféladatokat.
Egy egyedi alkalmazás fejlesztése segít, hogy vállalkozása releváns maradjon a digitális korszakban. Az üzleti alkalmazások segítenek az ügyfélkapcsolatok javításában és a márkahűség kialakításában. Ezenkívül optimalizálják a munkafolyamatokat a munkahelyi hatékonyság növelése, a termelékenység növelése, a hibák csökkentése és a költségek csökkentése érdekében.
Vegye fel velünk a kapcsolatot
Ha segítségre van szüksége egy B2B, B2C vagy belső üzleti alkalmazás fejlesztésében cége számára, az Atlosz Interactive fejlesztőcsapata örömmel segít.
Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma, hogy időpontot egyeztethessünk.
